Nawyki dla pięknej cery

Codzienne nawyki wpływające na piękną skórę

Zdrowa, promienna skóra bez przebarwień i niedoskonałości to podstawa dobrego wyglądu. Przyzwyczajone jesteśmy jednak do tego, że skóra twarzy płata nam figle. Nasze kosmetyczki są więc pełne podkładów i korektorów, mających za zadanie ukrywanie zauważalnych defektów skóry twarzy. Nie musi jednak tak być. Wystarczy wprowadzić do swoich urodowych rytuałów kilka nawyków, oraz stosować odpowiednie kosmetyki, takie jak na przykład krem z kolagenem, aby znacząco poprawić wygląd skóry i nie czuć już potrzeby krycia jej pod makijażem.

Codzienna pielęgnacja

Fundamentem pielęgnacji skóry twarzy jest jej codzienne właściwe oczyszczanie i nawilżanie. Czynności te robić potrzeba przynajmniej dwa razy w ciągu dnia, a więc rano i wieczorem. Do mycia twarzy używać należy przeznaczonych do tego produktów, takich jak żele lub pianki. Chwilę przed umyciem twarzy żelem, doradza się dokładnie pozbycie się z niej makijażu, za pomocą mleczka do demakijażu lub płynu micelarnego. Niedokładne zmycie makijażu, może sprawić zatykanie porów, podrażnienia, zaczerwienienia, wypryski, a nawet reakcję alergiczną. Kolejnym ważnym krokiem jest troska o nawilżenie skóry. Zapewni to nałożenie kremu. Właściwie wybrany krem nawilżający, nie tylko ochroni skórę przed utratą wilgoci, ale też dostarczy jej cennych składników, umacniać ją i polepszając jej wygląd. Idealnie sprawdzi się w tej funkcji krem kolagenowy.

Istotne jest nie tylko to, co nakładamy na twarz, ale też jak to wykonujemy

Czy wiedziałaś o tym, że wszelkiego pokroju kosmetyki, zamiast rozprowadzać w skórę twarzy mocnymi ruchami, o wiele przychylniej jest w nią wklepywać? Czy to będzie krem z kolagenem, czy serum, a nawet podkład, wklepywanie kosmetyku w delikatną skórę twarzy jest korzystniejszym wynikiem. Wraz z wklepywaniem, substancje aktywne znajdujące się w kremie czy serum mają łatwiejszy dostęp do głębszych warstw skóry. Klepanie opuszkami palców skóry twarzy wspiera lepszemu ukrwieniu oraz poprawie mikrokrążenia, co nie pozostaje bez wpływu na jej dobry wygląd. Wsmarowywanie natomiast powodować może rozciąganie skóry i przyspieszać powstawanie zmarszczek. Tego zaś nie chce chyba żadna z kobiet… Czym innym niż smarowanie jest jednak umiejętny, delikatny masaż twarzy opuszkami palców. Masowanie skóry twarzy we właściwy sposób wpływa bowiem, podobnie jak zawierający kolagen krem, odmładzająco i przeciwzmarszczkowo, a dodatkowo relaksująco. Opłaca się więc przemyśleć kwestię nauczenia się robienia na sobie takiego masażu.

Ochrona przed słońcem

Wbrew pozorom, skóra nie lubi słońca. Lekka, złota opalenizna prezentuje się wprawdzie kusząco, w rzeczywistości jednak jest efektem naturalnych mechanizmów obronnych skóry przed promieniami słonecznymi.Umieszczone w nich promieniowanie UV szkodzi strukturze skóry, powoduje, że prezentuje się ona gorzej i szybciej się starzeje, może też prowadzić do niebezpiecznych chorób, w tym nowotworowych. W celu zadbania o bezpieczeństwo skóry, opalanie lepiej jest zastąpić użyciem samoopalaczy, a na co dzień chronić skórę odpowiednimi filtrami. Dobrze przy tym pamiętać, że skóra twarzy jest narażona na wpływ promieni słonecznych nie tylko latem, ale przez cały rok.

Szczególna pielęgnacja skóry pod oczamikrem z kolagenem

Krem z kolagenem to kosmetyk odpowiedni nie tylko do dbania o stan skóry twarzy. Warto używać także krem z kolagenem pod oczy. Skóra pod oczami potrzebuje szczególnej troski i pielęgnacji. Płytkie unaczynienie tych obszarów, u wielu osób wywołuje nieestetyczne zasinienie. Na skórze w okolicach oczu występuje też hiper-pigmentacja, czyli nadmierna produkcja barwnika skóry. Zjawisko to także ma wpływ na ciemniejsze zabarwienie skóry wokół oczu. Jest to też rewir wrażliwy na tworzenie się zmarszczek mimicznych.

Na cienie i sińce pod oczami pomóc mogą kompresy wytwarzane z naparu świetlika, kopru włoskiego lub lipy. Zioła te działają zwężająco na naczynia krwionośne. Opuchliznę zniwelują chłodne okłady. Można do nich użyć metalowych łyżeczek trzymanych przez kilka minut w zamrażarce lub kostek lodu zawiniętych w ręcznik papierowy albo ściereczkę. Kojąco działają też okłady z wacików zamoczonych w wystudzonym naparze z rumianku lub zielonej herbaty. Nic nie zastąpi jednakże codziennej, dokładnej pielęgnacji wrażliwej skóry pod oczami. Odpowiedni krem nawilżający, ze składnikami rozświetlającymi, stosowany rano i wieczorem, pomoże uchronić skórę w okolicach oczu przed wystąpieniem na niej nieestetycznych sińców i opuchnięć. Krem z kolagenem pomoże natomiast powstrzymać pojawianie się zmarszczek mimicznych.

Usuwanie tego, co szkodzi

Choćby najlepszy krem z kolagenem do twarzy nie uratuje skóry, która codziennie napastowana jest niezdrowymi nawykami. Palenie papierosów, częste picie alkoholu, niezdrowa dieta… Skóra nie toleruje używek i momentalnie „odwdzięcza się” za ich nadmiar zmarszczkami, sińcami, przesuszeniem i brakiem blasku. O skórę trzeba dbać kompleksowo, nieregularna pielęgnacja traci sens. Dlatego dla dobrej kondycji skóry, warto odżywiać się zdrowo, wybierać owoce i warzywa, zamiast tłustych i słodkich przekąsek oraz stanowczo odrzucić palenie papierosów, a spożywanie alkoholu chociaż ograniczyć. Wiadomy jest także korzystny wpływ wody na wygląd skóry – należy jej wypijać przynajmniej 2 litry dziennie.

Ruch nie tylko dla zdrowia

Idealnym uzupełnieniem odpowiedniej diety i codziennej pielęgnacji skóry przy pomocy kosmetyków, takich jak krem z kolagenem, jest zapewnienie sobie dawki ruchu co pewien czas. Systematyczne ćwiczenia fizyczne nie tylko wpłyną na polepszenie się zdrowia oraz wysmuklenie sylwetki, ale niewątpliwie spowodują też korzystne zmiany w wyglądzie skóry. Pod wpływem aktywności fizycznej, skóra nabiera jędrności. Wzmożony ruch polepsza przepływ krwi w organizmie, sprawiając, że tlen dociera do wszystkich komórek z większą siłą. Również i skóra jest więc lepiej dotleniona, dzięki czemu wytwarza się na niej mniejsza ilość zaskórników i zmarszczek. Wraz z potem, wydzielanym intensywnie podczas ćwiczeń fizycznych, nasz organizm wyzbywa się toksyn oraz niepożądanych wolnych rodników. Początkującym doradza się ćwiczyć kilka razy w tygodniu, w dni nie występujące po sobie, przez kilkadziesiąt minut. Jeśli chodzi o rodzaj ćwiczeń, panuje dowolność: może to być bieganie, gimnastyka w domu, ćwiczenia na siłowni, pływanie… Wszystko zależy od preferencji, bo ważne jest, żeby ruch wzbudzał radość.